سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

پل پیاده رو

ساخت سوله

پل پیاده رو

۳۵۷ بازديد

پل پیاده رو یا همان پل عبور عابرین پیاده پلی است که معمولا به منظور رفت و آمد عابرین از روی خیابان ساخته می شود. البته ساخت اینگونه پل ها گاها برای عبور افراد از موانع طبیعی و مصنوعی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

پل پیاده رو را برای چه می سازند؟

از موانع طبیعی که منجر به ساخته شدن پل پیاده رو می شود می توان به رودخانه ها اشاره کرد. موانع مصنوعی نیز عبارتند از راه آهن ، جاده ها و آزاد راه ها. البته برخی از پل ها نیز برای عبور وسایل نقلیه کوچک مانند موتور و دوچرخه و در مناطق روستایی برای عبور دادن حیوانات استفاده می گردد.

عبور کردن بیشتر افراد از عرض خیابان، مخصوصا اگر خیابان پهن باشد سخت است. بهمین منظور شهرداری ها اقدام به ساخت پل عابر پیاده برای عبور و مرور عابرین می کند.

اکثر مواقع پل های پیاده رو را در مکانهای پر رفت و آمد عابرین مثل چهار راه ها نصب می کنند تا از ترافیک خودرویی کاسته شود.

وقتی یک پل پیاده رو می بینید مطمئنا این پل برای آسایش و آرامش شما و کم شدن آلودگی و ترافیک شهری ساخته شده است. اما اکثر اوقات دیده شده افرادی بدون توجه به پل از عرض خیابانها عبور می کنند.

اهمیت و مزایای پل پیاده رو

  • تامین امنیت عابرین
  • کاهش ترافیک شهری و انسانی
  • کاهش سوخت و آلودگی صوتی و هوا

نادیده گرفت پل های عابر پیاده معضل است. برای ساخت یک پل عابر پیاده مسئولان و مهندسین شهرداری  با صرف مطالعه و زمان زیاد، مکان مناسب برای احداث پل پیاده رو را پیدا کرده، طرح و نقشه آن را کشیده، بودجه ی آن را با نامه نگاری های فراوان اختصاص داده، و بعد از تعیین کارفرما و تخصیص بودجه اقدام به احداث پل عابر پیاده می کنند. پس بیاییم برای بهتر شدن زندگی شهریمان از پل های پیاده رو استفاده کنیم.

عابر پیاده در طراحی های شهری دارای اهمیت فراوانی است. البته لازم بذکر است که در ایران این موضوع با دقت بررسی نمی شود، اما هنگام طراحی و نقشه کشی یک طرح، باید بدان توجه ویژه ای داشت.

در ایران اغلب طراحی خیابانها و معابر با توجه به وسایل نقلیه طراحی می شود و کمتر به عبور و مرور افراد در آن توجه می شود. بنابراین انسانهایی که از این فضاها استفاده می کنند پس از گذشت مدتی در عبور و مرور خود دچار مشکل می شوند.

شهرها باید طوری ساخته شوند، که یک عابر پیاده در هنگام پیاده روی در سطح شهر احساس امنیت و آرامش کند. این امر موجب بالا رفتن سطح رفاه شهر، بالا رفتن سطح امید در زندگی و خیلی چیزهای دیگر می شود.

باید توجه داشت که خودروها، روز به روز بیشتر می شوند و تقریبا امروزه هر خانواده 1 تا 2 خودرو در اختیار دارد. با این تفاصیر اگر فکری به حال طراحی شهری و عبور و مرور آنها نکنیم، خودمان ضرر خواهیم کرد.

البته این ماییم که باید درخواست کنیم و استفاده! در خیلی از جاها شاهد هستیم با وجود پل هوایی برای عابرین، افراد از سطح خیابان عبور می کنند.

البته به مهندسین شهرداری هم باید خرده گرفت که در برخی از جاها، پل های پیاده رو را درست و متناسب با نیاز عابرین نصب نکرده اند.

دلایل ساخت پل عابر پیاده رو

از دلایل مهم ساخت و احداث پل عابر پیاده ، افزایش ایمنی عبور افراد است چرا که بیشترین آمار خطر در حوادث جاده ای مربوط به همین عابرین پیاده می باشد.

شما به عنوان یک عابر پیاده نباید قوانین عبور و مرور را زیر پا بگذارید. درست است که در سوانح رانندگی همیشه حق با عابر است اما ما نیز باید وجدان را حاکم کنیم و از قوانینی که مربوط به عابرین است پیروی کنیم تا کمتر شاهد سوانح رانندگی باشیم.

” پل های پیاده رو که در اصل به عنوان گذرگاه های عرضی غیر همسطح روگذر طبقه بندی می گردند، جزیی از امکانات شهری برای تسهیل عبور افراد و افزایش ایمنی در هنگام تردد هستند تا از حوادث ترافیکی و جاده ای بکاهند. ”

ساخت پل های عابر پیاده در تهران

اگر قصد ساخت پل پیاده رو ( یا همان پل هوایی عابرین ، یا پل عابر پیاده ، یا پل روگذر پیاده ) را دارید می توانید از خدمات شرکت بادیز استفاده کنید. شرکت بادیز پیشرو در ارائه خدمات و ساخت سازه های فلزی در تهران با خدمات زیر در خدمت شماست:

 

با ما برای ساخت پل پیاده رو ، ساخت اسکلت فلزی و ساخت سوله همراه باشید.

منبع:پل پیاده رو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.