جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

بعد از جراحی ایمپلنت چه کاری باید انجام بدهیم؟

۳۷۰ بازديد
همانطور که می دانید ایمپلنت درمانی مناسب برای دندان های کشیده شده می باشد و مراقبت بعد از جراحی ایمپلنت هم بسیار مهم است . ایمپلنت یکی از درمان های گران و سخت دندانپزشکی محسوب می شود. اما باید در نظر داشت ایمپلنت و یا همان کاشت دندانی روشی مصنوعی می باشد. هر چیزی که به صورت مصنوعی کاشته شود باید دقت زیادی را برای نگهداری آن داشته باشید. در ادامه ی این مطلب قصد داریم مهم ترین نکات راجع به مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مراقبت های اولیه

پس از انجام این جراحی سخت و حساس برای مدتی باید مراقبت های لازم در محل جراحی را به عمل بیاورید. در چند ماهه ی اول پس از جراحی، ایمپلنت در حال اتصال به استخوان فک می باشد. بنابراین بیشترین مراقبت در ماه های اول پس از جراحی باید انجام شود. در روزهای اول به هیچ وجه نباید محل جراحی که زخم می باشد را دستکاری کنید. در 24 ساعت اولیه انجام یکسری از موارد ممنوع می باشد. این موارد ممنوع مصرف دخانیات، تف کردن آب دهان، خوردن غذا های سفت، نوشیدن مایعات خیلی داغ، دست زدن به ناحیه جراحی و… می باشد. رعایت این موارد برای جلوگیری از خونریزی، ایجاد التهاب و عفونت در محل جراحی می باشد. به احتمال زیاد همین حالا که خواندن این مطلب هستید یک سوال مهم در ذهن شماست. آیا جراحی ایمپلنت درد دارد؟

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت

  1. استراحت پس از جراحی

 

یکی از مهم ترین مواردی که در مورد مراقبت می توان به آن اشاره کرد و زا اهمیت بالایی برخوردار می باشد، استراحت پس از هر درمانی می باشد. به عزیزانی که این جراحی را انجام می دهند توصیه می شود پس از جراحی استراحت کامل داشته باشند. روی سطحی صاف دراز کشیده و سر خود را بالا تر از بدن قرار دهند. پس از انجام جراحی ممکن است برای مدتی احساس سرگیجه داشته باشید. به همین دلیل در هر پوزیشنی که هستید حالت خود را تغییر دهید به آرامی. به طور مثال در حالت خوابیده هستید به آرامی از جای خود بلند شید. در ساعات اولیه فعالیت روزانه ی خود را کم کنید. از انجام فعالیت های سنگین بدنی و ورزش سنگین بپرهیزید. برای بهبود هر چه سریعتر استراحت بهترین گزینه می باشد.

  1. استفاده از آنتی بیوتیک ها

 

یکی از گام های مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت استفاده از آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط دندانپزشک می باشد. آنتی بیوتیک تجویز شده برای پیشگیری از عفونت می باشد. عفونت در محل جراحی رخ می دهد. دندانپزشک برای جلوگیری از عفونت قرره ی دهان شویه و آب نمک را به تعداد دفعات در روز تجویز می کند. معمولا قرقره ی آب نمک و دهان شویه بعد از هر وعده غذایی توصیه می شود.

منبع: مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.