شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

تمامی موارد مربوط به ایمپلنت دندانی

۳۶۹ بازديد
در این بحث 6 مورد از مهم ترین موارد در کاشت دندانی ، توصیه های یک دندانپزشک در ایمپلنت، فواید ایمپلنت، نکاتی درباره ی ایمپلنت، ذکر شده است.

در ابتدا با یک سوال شروع می کنیم. چه ایمپلنت هایی از جنس تیتانیوم خالص هستند؟

قبل از جواب این سوال برای شما عزیزانی که راجع به ایمپلنت و قیمت ایمپلنت سوال دارید روی آن کلیک کنید.

حال در پاسخ به سوالی که چه ایمپلنت هایی از جنس تیتانیوم خالص هستند می پردازیم. ایمپلنتهایی که به طور کامل در استخوان فک قرار می گیرند و یا به عنوان ریشه ی دندان جهت نگهداری روکش ها استفاده می شود، از جنس تیتانیوم خالص هستند.

در چه مواردی ایمپلنت توسط دندانپزشک توصیه می شود؟

  • زمانی که فاصله ی دندان ها زیاد باشد که این فاصله هم به دلیل از دست رفتن یک یا چند دندان در مجاور دندان ها طبیعی می باشد.
  • از دست دادن یک دندان های جلویی که موجب فاصله دندانی شده باشد.
  • زمانی که در انتهای قوس دندانی یک و یا چند دندان از دست می رود و تنها یک سمت دارای دندان های طبیعی باشد لازم به ایمپلنت می باشد.
  • زمانی که دندان های هر دو فک را از دست بدهید طبق دستور پزشک می توان کاشت دندان را انجام داد.

6 مواردی مهم در کاشت دندان

  1. یکی از موارد مهم در ایمپلنت دندانی مشورت با دندانپزشک می باشد. کاشت دندانی یک شرایط مناسب جسمی می خواهد. علاوه بر اینکه شما عزیزان سلامتی کامل بدن را باید دارا باشید، استحکام استخوان فک و سلامت لثه هم دارای اهمیت می باشد. میزان موفقیت ایمپلنت به سلامتی موادری که ذکر شد بستگی دارد. به طور مثال اگر شما دارای امراض خاصی و یا مبتلا به براکسیسم منظور همان سایش دندان ها باشید میزان موفقیت جراحی ایمپلنت کاهش می یابد.
  2. موفقیت جراحی ایمپلنت به مواردی مختلفی بستگی دارد . مواردی که شاید در نظر شما دارای اهمیت نباشند اما بسیار تاثیرگذار هستند. به طور مثال : درصد موفقیت ایمپلنت در فک بالا و پایین متفاوت می باشد. اما موفقیت جراحی ایمپلنت 95% اعلام شده.
  3. چه زمانی برای انجام دادن ایمپلنت مناسب تر است؟ بهترین زمان پس از کشیدن دندان می باشد.
  4. یک نکته ی مهم این می باشد که دندان از دست رفته دارای عفونت زیاد بوده یا خیر. چرا که عفونت زیاد دندان باعث از دست رفتن مقدار زیادی استخوان می شود. در نتیجه اگر دندان افتاده دارای عفونت نبوده برای جایگزینی سریع به وسیله ایمپلنت بسیار مناسب می باشد.
  5. دندان هایی که دارای چند ریشه می باشند و جزء دندان های خلفی می باشند پس از کشیدن شرایط جایگزینی سریع را ندارند. به طور معمول باید حدودا 6 هفته صبر کنید.
  6. به طور معمول زمانی که دندانی کشیده می شود به اندازه ای تحلیلی دندانی اتفاق می افتد. به همین علت می باشد که دندانپزشکان سعی بر این دارند که بدون اتلاف زمان پس از کشیدن ایمپلنت را جایگزین کنند.

 ایمپلنت چه فوایدی دارد؟

عده ای به دلایل متفاوت دندان های خود را از می دهند. به طور مثال کسانی که به علت کهولت سن از دست دندان های آنها ایمپلنت را انجام داد. داشتن دندان های مصنوعی متحرک برای هر کسی آسان نیست. این افراد هر چند وقت باید دندان های مصنوعی خود را در آورده و آن را تمیز کنند. خیلی ها خوششان نمی آید دندان متحرک مصنوعی داشته باشند. در نتیجه تصمیم به جراحی ایمپلنت می گیرند. عده ای برای حفظ زیبایی دندان های خود کاشت دندانی را به هر روشی ترجیح می دهند چرا که زیبایی آن نزدیک به دندان طبیعی می باشد. و دسته ای از بیماران هم هستند که احتیاج به پروتز ثابت دارند . برای انجام بریج لازم می باشد دندان های مجاور کمی تراش داده بشوند ب همین دلیل حاضر به آسیب رساندن به دندان های مجاور نمی باشند و جراحی ایمپلنت را انجام می دهند.

نکاتی در باره ی کاشت دندانی که باید بدانید.

  • ایمپلنت ها در بیشتر مواقع دارای عمر طولانی یا مادام العمر هستند

معمولا راه حل قبل از ایمپلنت بریج می باشد. ماندگاری بریج که به دندان های طبیعی متصل شده و به جای دندان های خالی قرار می گیرد تنها بین 5 تا 7 سال می باشد. اگر تمام نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کرده بریج می تواند عمری معادل 10 سال برای شما داشته باشد. اما در صورت رعایت یکسری نکات ایمپلنت دندانی می تواند برای شما مادام العمر باشد.

  • در کاشت دندانی، دندان جا بجا نمی شود

 

افرادی که دارای دست دندان مصنوعی می باشند دارای عدم رضایت هستند. این عدم رضایت دلایل زیادی دارد اما یکی از این موارد تکان خوردن دندان های مصنوعی هنگام غذا خوردن و یا صحبت کردن می باشد که برای افراد خجالت آور است. اما با آمدن ایمپلنت ها تمامی مشکلات حل شده. ایمپلنت دندانی به هیچ عنوان زمان جویدن، خندیدن و یا حرف زدن نه تکان می خورد و نه  از دهان بیرون می افتد. بلکه بسیار مستحکم و با ظاهری طبیعی می باشد.

منبع: همه چیز درباره ی ایمپلنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.