جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

جراحی ایمپلنت درد دارد؟

۳۷۳ بازديد
معمولا خیلی از شما عزیزان به دنبال پاسخی سوالات خود درباره ی مسائل جراحی ایمپلنت می باشید. اغلب کسانی که تصمیم به انجام جراحی ایمپلنت هستند. به دنبال جواب یک سوال مهم هستند. آیا انجام جراحی ایمپلنت درد دارد؟ و یا می خواهند همه چیز درباره ی ایمپلنت را بدانند.

آیا انجام جراحی ایمپلنت درد دارد؟

و یا درد بعد از جراحی ایمپلنت چه مدت زمان طول می کشد؟  . در این مقاله سعی بر این داریم تا تمامی جواب سوالات شما عزیزان را بدهیم. حتی راه کارهایی را برای تسکین درد بعد از جراحی را به شما عنوان می کنیم.

در زمان شروع جراحی دندانپزشک برای شما تزریق بی حسی را انجام داده و حین جراحی هیچ دردی را احساس نمی کنید و به راحتی کار شما به اتمام می رسد. اما بعد از گذشت مدتی از زمان پس از جراحی و از بین رفتن بی حسی کم کم درد را احساس می کنید. این احساس درد درست مانند این می باشد که شما دندان خود را کشیده اید و چیزی در درون لثه ی شما قرار دارد. این احساس درد و فشار در استخوان فک شما صورت می گیرد. به علت آنکه جراحی ایمپلنت در این ناحیه انجام شده و پینی در داخل استخوان فک شما قرار گرفته. در نظر داشته باشید که پس از جراحی لثه شما در ناحیه جراحی و اطراف آن حساس خواهد شد. اگر بخواهیم جراحی ایمپلنت را با یک جراحی دیگر مقایسه و یا تشبیه کنیم این جراحی را می توانیم به جراحی ارتوپد در مقیاس کوچکتری تشبیه کنیم. دقیقا مانند این می ماند که یک جراحی ارتوپدی در مقیاس کوچک در فک خود انجام داده اید. در نتیجه بیماران عزیز این را باید بدانند و متوجه باشند که این جراحی مانند جراحی های دیگر احتیاج به مراقبت و صبر و تحمل دارد.

هر مقدار که دندانپزشک بگوید که این جراحی را با ملایمت و دقت زیادی انجام می دهد، در هر شرایطی شما باید در نظر داشته باشید که دندان شما کشیده شده و در آن ناحیه حفره ای ایجاد شده که در استخوان فک شما پینی قرار گرفته و تمامی موارد کفته شده فقط برای یک ایمپلنت ساده می باشد. زمانی که شما از این سوال برای شما مطرح می شود که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ این سوال دو بعد را در نظر دارد. یکسری از بیماران منظورشان درد حین جراحی می باشد. عزیزانی که نگران از درد حین جراحی می ترسند لازم هست اطلاع بدهیم که حین جراحی شما عزیزان دردی را احساس نمی کنید چرا که دندانپزشک شما هم از بی حسی و هم آرامبخش استفاده می کند. عده ای هم منظورشان درد پس از جراحی می باشد. در پاسخ به این سوال: باید بدانید که درد پس از جراحی بسیار شایع می باشد. پس از جراحی درد خواهید داشت و کاملا این درد طبیعی می باشد. تا مدت زمان یک هفته داشتن تورم و درد عادی می باشد پس نگران نباشید.

نکته: عزیزانی که جراحی ایمپلنت را در فک فوقانی خود انجام داده اند در اطلاع باشند که کمبود شدن در اطراف چشم اگر اتفاق افتاد کاملا طبیعی می باشد. برای تمامی مواردی که راجع به درد به شما عزیزان گفته راه حل هایی را برای تسکین درد ارائه می دهیم.

چه کارهایی برای کمتر شدن درد بعد از جراحی ایمپلنت باید انجام دهیم؟

1 هفته و یا 10 روز پس از جراحی ایمپلنت باید یکسری از موارد را برای کاهش درد و بهبود خود انجام دهید. این موارد یکسری از اقدامات اولیه می باشد.

  1. استفاده از دارو های مسکن تجویز شده توسط دندانپزشک

    منبع: آیا جراحی ایمپلنت درد دارد؟
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.